Većina menadžera i vlasnika zna da uspešno poslovanje restorana zavisi od puno parametara: finansijska sredstva, znanje, organizacija, poslovno okruženje, pristup poslu su sigurno jedni od najvažnijih.

Cene nabavke i troškova u ugostiteljskim objektima iz dana u dan rastu što ima uticaj na kompletan sektor.

Ako želite povećati profit, prvi korak u procesu treba da bude sistemsko rešavanje upravljanja poslovanjem. To u današnje vreme omogućava tehnologija koja je toliko napredovala da može biti olakšica i poslovni partner menadžerima i osoblju ako je na pravilan način izaberu i koriste.

U ovom članku razmatramo kako program za fiskalnu kasu ugostiteljima pomaže na razne načine da upravljaju poslovanjem i troškovima objekta.

Program za fiskalnu kasu

Uspešno upravljanje i poslovanje restorana je jako složen proces koji zahteva obavljanje raznih poslova u najkraćem mogućem roku.

Ostvarivanje zarade je primaran cilj svakog poslovanja, a idealan poslovni partner svakog vlasnika i menadžera je kvalitetan program za fiskalnu kasu.

Izbor programa za fiskalnu kasu treba da krene sa analizom predviđenih troškova u odnosu na celokupnu korist koju vam njegovo korišćenje može da donese.

Takvu analizu nije lako napraviti, ali ako znate šta vam je potrebno i koje funkcije programa mogu da pomognu vašem poslovanju, onda ste na pravom putu.

Gledajući sa strane šta sve možete dobiti, zaista se isplati istraživati i doneti najbolju moguću odluku jer kvalitetan program treba da vam poveća celokupan profit za 20 – 30%.

Za menadžera ili vlasnika osnovne stvari koje program za fiskalnu kasu treba da omogući su:

  • Tačni podaci i analize o prometu i prodaji u svakom momentu
  • Tačan uvid u lager i stanje robe kako bi znali kakvu narudžbu treba da urade
  • Uvid u podatke o prodaji po svakom članu osoblja
  • Ispoštovan sistem fiskalizacije – fiskalni računi po odredbama e-fiskalizacije
  • Dobru komunikaciju – treba da olakša i ubrza poslovanje što znači da kucanje artikala i izdavanje računa mora da bude jednostavno i brzo

Za osoblje osnovne stvari koje program za fiskalnu kasu treba da omogući su:

  • Jednostavno kucanje artikala u minimalno koraka
  • Brzo i jednostavno izdavanje fiskalnih računa
  • Pregledan i funkcionalan korisnički interfejs
  • Mobilno naručivanje koje ubrzava proces porudžbine
  • Brze i jednostavne dvosmerne razmene informacija o porudžbinama između konobara i kuhinje

Fiskalna kasa (elektronski fiskalni uređaj) preko koje se izdaje račun je zadužena za beleženje svih parametara poslovanja

Program postaje primaran u sistemu e-fiskalizacije i kao takav treba da ispoštuje sve stavke koje novi sistem traži.

E-fiskalizacija zahteva funkcionisanje mnogo različitih parametara, a izdavanje fiskalnog računa, kao vrhunac tog procesa, mora da bude jednostavno i zakonski ispoštovano.

Prilikom izbora softvera, osim pomenutog jako je bitan korisnički utisak i funkcionalnosti koje ima za vođenje i upravljanje restorana: backoffice, analize poslovanja, vođenje normativa, lager poslovanje, mobilno naručivanje samo su neke koje kvalitetan program mora da ima.

Poslednje, ali nikako nevažno – jednostavnost, lako korišćenje i brzina.

Ako je softver komplikovan, neće pozitivno uticati na poslovanje. (Setite se svog osoblja u happy hour momentima)

Kako izabrati kvalitetan program za fiskalnu kasu?

Ključna pitanja na koja morate potražiti odgovore kada je u pitanju kvalitet bilo kojeg proizvoda koji nameravate da kupite ili iznajmite, pa tako i programa za fiskalnu kasu su:

  • Koliko ima korisnika i koliko su zadovoljni?
  • Da li je dugo prisutan na tržištu?
  • Da li ima korisničku podršku dostupnu 24/7 i naplaćuje li se?
  • Postoji li besplatni probni period korišćenja?
  • Koja je cena programa? (Ukoliko se odlučite, obratite pažnju na skrivene troškove koji su nažalost sastavni deo prodaje mnogih proizvođača)
  • Da li kompanija koja ga prodaje ima dovoljno iskustva u IT sektoru i ugostiteljstvu?

Program za fiskalnu kasu POS Sector

POS Sector je program za fiskalne kase koji je zadužen za kucanje artikala, izdavanje fiskalnih računa, beleženje svih prodaja, generisanje baze podataka s podacima o prodaji, olakšavanje administracije, uvid u izvještaje i analize, praćenje lagera i ostalo.

POS Sector funkcioniše poput mozga koji upravlja svim operacijama gastronomskog, ugostiteljskog i administrativnog posla, nužnim za uspešan rad restorana ili drugog ugostiteljskog objekta.

Nakon što je sistem postavljen, konobari mogu snimati narudžbe kupaca.

Te se informacije automatski beleže u kuhinji ili šanku, gde ostalo osoblje prima informacije i priprema porudžbinu.

Na automatizovani način, svi podaci o porudžbinama, proizvodnji i poseti gostiju čuvaju se u sistemu kako bi se olakšalo vođenje restorana, kontrola zaliha, kontrola troškova, kupovina, fakturiranje i sve ostale operacije koje su deo poslovnog upravljanja svakog ugostiteljskog objekta.

Koje funkcije ima za razvoj restorana?

Iako ovaj sistem ima razne alate koji olakšavaju kontrolu i komunikaciju između svih područja poslovanja, mi ćemo vam predstaviti najvažnije funkcije koje će vam pomoći da rastete i ostvarujete veći profit:

  • Kvalitetno vođenje lagera i kontrola zaliha:

Redovno i pravilno vođenje lagera dokazano povećava profit restorana.

Ključno je za planiranje menija, izbegavanja manjka i viška sastojaka i opšti uvid u prodaju i prihod koji ostvaruje restoran.

Tačni podaci o robi u magacinu omogućavaju da tačno znate koliko hrane imate na raspolaganju.

Ako primetite višak određenih sastojaka, možete isplanirati dnevnu ponudu koncentrisanu na tim sastojcima i tako se pobrinuti da ne dođete u situaciju da ih trebate baciti.

Osim tačnih informacija o ulazu i izlazu robe, kvalitetno upravljanje sa magacinom podrazumeva mnogo više.

Pravilno napisani normativi omogućuju vam da raspolažete sa stvarnim stanjem magacina.

Ako ne vodite računa o normativima, ne možete izbeći neslaganje količine robe, nećete imati uvid u realno stanje zaliha i stvarnu potrebu za nabavkom određenih sastojaka.

Prilikom izdavanja računa automatski se oduzimaju svi normativi sa magacina.

Veliku ulogu prilikom kvalitetnog upravljanja magacinom ima i definisanje kala.

Kalo je gubitak na namirnici nastao posledicom prirodnih uticaja ili radnja tokom obrade i skladištenja.

Kalo nastaje:

  • Prilikom fizičke obrade namirnica u kuhinji (obrada svežeg i suvog mesa, ribe, rakova, školjki, sireva, suhomesnatih namirnica kao i čišćenje voća i povrća)
  • Prilikom skladištenja namirnica u kuhinji (sušenje, odmrzavanje – prirodni kalo)
  • Prilikom toplotne obrade namirnica u kuhinji (kuvanje, dinstanje, prženje i pečenje)

POS Sector omogućava automatsko određivanje otpada kod namirnica.

Prilikom unošenja artikla u fiskalnim uređajima, npr. hobotnice, softver vam automatski odredi količinu otpada prilikom njene obrade.

Kad je program odradio sve navedeno, a želimo da naglasimo da je proces dorađen do savršenstva, onda imate i tačno odrađenu inventuru koju ne mora više da obavlja osoblje.

  • Pregledan i jednostavan interfejs omogućava brzo izdavanje računa

Jedna od stvari za koju znamo da je našim korisnicima jako bitna je dizajn interfejsa.

Osmišljen da sve radnje imaju minimalno klikova, zaslužan je za brzinu i produktivnost osoblja.

Funkcije POS Sector-a:

  • Besplatna instalacija i fiskalizacija što donosi uštedu od cca 100 Evra
  • Lako tehničko vođenje svih parametara za koje se odlučite s obzirom da za korišćenje programa ne morate biti informatički stručnjak
  • Jednostavna obuka zaposlenih za rad na programu
  • Brzo i jednostavno izdavanje fiskalnih računa
  • Backoffice – analiza dnevnih izveštaja o ukupnom prometu, prodaji po stavkama menija i izveštaja o radnim satima osoblja
  • Korisnička podrška 24/7
  • Kreiranje normativa (povezivanje artikala i repromaterijala)
  • Kompletna analiza i izveštaji potrošnje materijala
  • Kompletno skladišno poslovanje
  • Kompletna analiza prometa i stanja skladišta
  • Rad u mreži, s tabletima i s kuhinjskim monitorima
  • Razni načini plaćanja uključujući i dostavne službe
  • Naplata proizvoda koji se prodaju po kilogramu
  • Automatski i ručni izbor priloga
  • Dodeljivanje popusta
  • Unos i vođenje baze kupaca
  • Mogućnost rada sa više cena (npr. cene za vaše radnike će možda biti jeftinije, a cene kada imate muziku uživo skuplje, Happy Hour cene i sl.)
  • Deljenje računa po raznim načinima plaćanja
  • Nadogradnja (update) uračunata u cenu svih paketa najma

Cene POS Sectora su transparentne i jasno izražene, bez skrivenih troškova.

Pozivamo vas da zatražite besplatno korišćenje programa od tri meseca.

Usluga instalacije programa i podešavanja fiskalizacije je besplatna što znači da prva 3 meseca možete raditi bez troškova za program i onlajn fiskalizaciju.

Za dodatne informacije slobodno nas pozovite svakim danom 0-24 na kontakt 011 441 9070

ili popunite formu i mi ćemo vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.