Uz izgled uniforme uslužno osoblje je u dužnosti da vodi računa o drugim aspektima vezanim za utisak koji ostavljaju kod gosta.
Lica zaposlena u ugostiteljskim objektima moraju održavati besprekornu higijenu tela i radne odeće kako bi ostavili prijatan utisak na goste, ali i da bi sprečili sekundarnu kontaminaciju namirnica i pripremljenih jela. Zaposleni koji na radnim mestima u proizvodnji i prometu dolaze u neposredni dodir sa životnim namirnicama i predmetima opšte upotrebe, podležu obaveznom zdravstvenom pregledu.
Zdravstveni pregled, odnosno sanitarni pregled se obavlja dva puta godišnje i obuhvata klinički, rentgenski, laboratorijski pregled na kliconoštvo i parazitonoštvo. Na higijenu utiče i sam proces rada u ugostiteljstvu koji je često veoma naporan i izaziva pojačano znojenje.
Ljudski organizam permanentno vrši lučenje suvišnih organskih materija koje treba redovno uklanjati jer su pogodne za razvoj mikroorganizama, što uslovljava da se osoblje u ugostiteljstvu obavezno tušira pre početka rada. Mikroorganizmi iz telesnih šupljina, pre svega nosa i usta mogu biti uzročnici kontaminacije hrane. Da bi se to sprečilo, neophodno je obavljati gore navedene sanitarne preglede. Ukoliko je nastupila prehlada, kašalj ili su se pojavile rane na rukama ili drugim delovima tela ne treba dolaziti na posao.
Zabranjeno je nošenje nakita, satova, veštačkih noktiju, lakova za nokte, parfimisanih krema, mobilnih telefona, kao i svih drugih predmeta koji mogu da kontaminiraju hranu. Osoblje ne treba da puši, pljuje, žvaće/jede (osim u prostorijama za te namene), kija i kašlje, naročito u okolini neupakovane i nezaštićene hrane. Ruke su često pred očima gostiju, pa uvek treba da budu čiste, uredne i negovane. Osoblju treba omogućiti pranje ruku, a posebno: na početku rada sa hranom, nakon rukovanja sa sirovom hranom ili bilo kojim kontaminiranim materijalom i odmah nakon upotrebe toaleta. Prilikom uklanjanja posuđa, escajga i čaša stvara se mogućnost kontaminacije osoblja od strane gosta. Zbog toga se ruke peru pre dodirivanja čistog escajga, stakla i posuđa.
Nokti na rukama moraju biti kratki, dobro osečeni, čisti i nenalakirani. Kosa kod konobarica mora da bude zavezana i čista (ako imaju dugu kosu), a kod muškaraca uredno podšišana i čista. Za konobarice vredi pravilo da šminka mora da bude diskretna bez napadnih nijansi. Nije poželjno, a u nekim visokokategorizovanim ugostiteljskim objektima i zabranjeno da uslužno osoblje ima vidljive tetovaža, pirsing, neobične frizure ili boje kose, nakit na zubima ili upadljiv nakit.
Parfemi treba da budu blagog mirisa i kod muškaraca i kod žena. Ukoliko ugostiteljski objekat nije obezbedio radnu uniformu postoje neka nazvanična pravila kojih se zaposleni trebaju pridržavati. Žene ne bi trebale nositi odevne predmete jarkih boja, haljine bez naramenica, preuske odevne predmete, visoke potpetice, providnu odeću, suknje ili haljine koje su više od 10 cm iznad kolena. Muškarci ne bi smeli biti neobrijani, neočešljani, imati perut, prljave naočale za vid, nositi prljave cipele, razvezanu kravatu, čarape drugačije boje od cipela i imati nenegovane ruke.