Konobar treba da zna koji gost je šta poručio. Nije dobro pri donošenju porudžbine prekidati goste i iznova pitati koje jelo pripada kom gostu.
U nekim sistemima poslovanja postoji i jelonoša (runner system) koji nije uzimao porudžbinu već samo iznosi jela do stola gosta pa je neophodno naći model kojim će sprečiti nepotrebno uzrujavanje gostiju.
Praktičan način je numeracija stolica kao što je prikazano na slici br. 1.
Slika 1: Primer numeracije stolica
Kada konobar porudžbinu piše prema redosledu, počevši od gosta koji sedi za stolicom broj 1 onda će svakom ko isporučuje jelo biti jasno gde treba to jelo spustiti. Na ovoj šemi se mogu zapisati i druge specifičnosti poput informacija u vezi sa načinom pripreme jela npr. bifteka (nedopečen, srednje nedopečen, srednje pečen i pečen). Konobari na svim rejonima treba da imaju isti sistem označavanja da ne bi došlo do zabune kod osoblja koje iznosi hranu.
Prilikom serviranja jela dobro je najavljivati porudžbinu pre spuštanja na sto i reći:
- taljatele sa gorgonzolom i orasima (potom spustiti ispred gosta sa desne strane);
- filet svežeg lososa sa spanaćem i kikirikijem;
- teleći kotlet sa vrganjima i crnim tartufima i
- crni špageti sa lignjama i jestivim zlatom.
Pre nego što se udalji od stola konobar treba pitati goste da li žele još nešto. Kod primanja porudžbine sledeća pravila su izuzetno važna:
- uvek sa sobom poneti olovku i blokčić;
- stajati sa leve strane gosta;
- poštovati prostor gosta i stajati na adekvatnoj udaljenosti;
- prvo uzeti porudžbinu od dama (starije imaju prednost nad mlađima);
- ako je porodični ručak prvo poslužiti decu pa žene;
- pomagati gostima pri izboru nenametljivo;
- dobro proceniti platežnu sposobnost gosta;
- metodama sugestivne prodaje nastojati povećati promet, ali i zadovoljstvo gosta;
- znati cene, veličinu porcije, sastojke, vreme, način pripreme itd.;
- zabeležiti sve naknadne zahteve gostiju i – zabeležiti koji gost je šta poručio.
Posle primanja porudžbine jelovnici se sklanjaju sa stola kako ne bi smetali pri daljem usluživanju.
Ukoliko gosti predugo čekaju na porudžbinu zbog loše organizacije, nedovoljnog broja zaposlenih u kuhinji ili sali, usled veće gužve ili iz nekog drugog razloga treba im ponuditi nešto na račun kuće (piće, desert, predjelo i sl.).
Nije dovoljno samo izvinjenje. Gosti će ceniti volju da se ublaži njihovo nezadovoljstvo.
Cena jela koje se isporuči je manja u odnosu na količinu novca koju je potrebno uložiti da bi se stekli novi gosti.