Imaš lepo dizajniran restoran, prijatno osoblje i ukusnu hranu, međutim uz sav trud i dobru organizaciju to nije dovoljno da tvoj restoran radi punim kapacitetom?
Mnogi vlasnici restorana odavno su svesni da je izgradnja brenda jedan od važnih elemenata uspešnog restoranskog poslovanja.
Brend je ime, logo, dizajn, kvalitet ili bilo šta drugo što će tvoj proizvod odvojiti od proizvoda drugih proizvođača. Tvoj restoran mora biti prepoznatljiv.

Svakim danom konkurencija je sve veća, nema mesta za prosečnost, a gosti imaju mnogo veće zahteve. Danas nije dovoljno imati prepoznatljiv dizajn i bombardovati klijente različitim promotivnim materijalima. Svakim danom marketing je usmeren na klijenta i sve više je personalizovan. Tvoj restoran mora biti personalizovan da bi se uspeo približiti krajnjem korisniku – tvom gostu.

Kako to uraditi na najbolji mogući način? Naravno brendiranjem tvog glavnog kuvara!

Zašto ulagati u brendiranje kuvara?

Neki od razloga zašto se odlučiti na brendiranje kuvara:

  1. Zato što poznati kuvar povećava vrednost restorana.
  2. Zato što ulažeš u profesionalnu uslugu i stvaraš eksperte u restoranskoj delatnosti.
  3. Zato što imaš “živu ” reklamu , promovisanjem osobe i njegovih veština i vrlina ispred ponude restorana povećavaš zainteresovanost obožavatelja.
  4. Zato što hranu u tvom restoranu pripremaju ljudi za ljude. Identifikacijom osoba koji pripremaju jela (kuvara) personalizujete ponudu i približavate je svojim gostima.
  5. Zato što ćeš na ovaj način privući medije da pišu o tvom restoranu.
  6. Zato što otvaraš novi kanal za komunikaciju sa tvojim gostima.

Da bude jasno, ljudi će se uvijek vraćati u tvoj restoran ako imate odličnu hranu. Iza dobre klope uvek stoji dobar kuvar i njegov tim. Tvoj glavni kuvar je živo biće koje radi mala umetnička dela. Iskoristi mogućnost brendiranja restorana kroz brendiranje tvog glavnog kuvara. Uz malo planiranja i prateći navedene savete ovaj cilj se može uklopiti u tvoju poslovnu strategiju. Kako brendirati kuvara i dobiti na dodatnim vrednostima objekta?

I tvoj glavni kuvar može postati poznat

Kada sam odlučila pisati o brendiranju kuvara prvo sam napravila istraživanje kako su najbolji u klasi postali poznati. Čitajući biografije najpoznatijih svetskih kuvara došla sam do iznenađujućih podataka. Verovali ili ne, oni nisu pohađali neke poznate svetske škole kulinarstva i nisu došli iz poznatih restorana ili kulinarskih porodica.

Pogledajte na primer Džejmi Olivera koji se prema istraživanjima koje je sprovela ekipa sa Zimbio.com već dugo drži na prvom mestu liste najtraženijih i najpopularnijih svetskih kuvara. Svoju kulinarsku karijeru je počeo kuvajući u porodičnom pub-u, a nakon što je primećen od BBC -ja u jednom kulinarskom dokumentarcu postaje omiljeni televizijski kuvar, danas autor više knjiga, zagovornik zdrave hrane za decu ( Food revolution) i vlasnik više restorana. Ne postoji čovek na planeti zemlji koji ne zna za ovog zabavnog dečka. Šta želim reći. Da bi kuvar postao poznat neosporno je da ima kulinarske veštine, ali to nije jedina osobina koja je tražena. Restoranski kuvar je kompletna ličnost, čovek pre svega sa svojim manama i vrlinama.

Fokusiraj se na svoje osoblje

Ok, tvoj cilj je jasan. Poboljšati rad restorana kroz brendiranje tvog glavnog kuvara. No što ako uopšte nemaš kandidata za ovaj posao? Ili pak imaš potencijalnog kandidata ali ga treba “doraditi”? Fokusiraj se na svoje osoblje, odaberi interesantne kandidate pa analiziraj svakog od njih pojedinačno. Prati način na koji rade, njihove pokrete, brzinu, snalažljivost, upotrebu mašte i kreativnost, stav sa kojom pristupaju kuvanju. Takođe pazi da osoba koju ćeš izabrati treba biti komunikativna i otvorena ličnost.

Nakon izvesnog vremena sigurna sam da će se neko od njih izdvojiti svojom ličnošću. To ne mora biti ujedno i najbolji kuvar / kuvarica u tvom restoranu, ali mora biti neko ko ima harizmu i energiju, neko ko pre svega voli svoj posao i posvećen mu je u potpunosti.

Ako u svom restoranu imaš kuvara sa navedenim osobinama onda on sigurno zaslužuje šansu za usavršavanje i trebaš ga iskoristiti za brendiranje tvog restorana.

Osiguraj svoja ulaganja

Nakon što ste izabrali kuvara za brendiranje koji je sa oduševljenjem pristao na tvoju ideju da postane glavno lice tvog restorana trebaćeš uložiti nešto novca za usavršavanje njegovih kulinarskih sposobnosti.

Najbolje bi bilo da pohađa kurseve ili škole kulinarstva kod nekih već poznatih kulinarskih majstora u tvom okruženju. Neko od koga će naučiti kako dobro kuvati ali i kako se ponašati kao poznati kuvar s obzirom da njegov rad u budućnosti će postati jedan od glavnih oblika promocije tvog restorana.

Sigurno je da ovakvi kursevi iziskuju dosta novca i slobodnih radnih dana te bez obzira što veruješ u odabranog zaposlenog, to sve zajedno mnogo košta pa osiguraj njegov ostanak u tvom restoranu za određeni period, odnosno, uredite odnose ugovorom.

Iskoristi ličnost svog kuvara

Ono što privlači pažnju ljudi nisu samo veštine pojedinih osoba, to je njihova ličnost. Tvoj kuvar mora imati svoj prepoznatljiv stil. Da li će to biti njegov šarm, sexi telo, osmeh, duhovitost, blesavost, strastvenost, maštovitost, interesantan hobi, stil odevanja ili nešto drugo zapravo i nije bitno. Bitno je prepoznati i istaknuti postojeće atribute. Upravo ove osobine treba iskoristiti za stvaranje prepoznatljivog i jedinstvenog ličnog profila tvog glavnog kuvara. Obogati biografiju tvog glavnog kuvara sa pohađanim školama i kursevima, iskustvima na drugim poslovima i ciljevima za budućnost.
Otkrij njegovu priču, njegov porodični život, omiljenu muzik, sport, njegova omiljena jela ili mesta za odmor. Ponudi celi paket.

Ne zaboravi da ljude često privuku neke naše osobine kojima se mi sami ne ponosimo, poput velikog stomaka, ćelave glave, krivog nosa, neobične gestikulacije. Ne moramo biti savršeni i lepi da bi bili interesantni, zapravo, savršenost je nekako danas postala lako dostupna, nezanimljiva, gotovo dosadna.

Otvori vrata restoranske kuhinje

Što se to tamo kuva? Tvoji gosti će imati priliku upoznati tvog kuvara na najbolji način ako ga vide na delu. Dovedite ga direktno među restoranske goste. To možeš uraditi na dva načina.

  • Prezentovanjem pripremanja specijaliteta kuće direktno u restoranu tako da tvoji gosti imaju mogućnost da vide uživo “zvezdu na delu” ili snimanjem kratkih filmova u kojima tvoj kuvar priprema neko popularno jelo.
  • Postavljanjem promotivnih video isečaka na youtube šira publika će imati priliku upoznati tvog glavnog kuvara kao i ponudu restorana. Pred praznike je idealan period za ovakve aktivnosti. Snimi pripremanje specijalne ponude za određene praznike i uživajte u rezultatima video marketinga.

Iskoristi sajmove, festivale hrane i lokalne medije

Bilo koji oblik javnog istupanja, intervjua, prezentacija, komunikacija sa ekspertima iz kulinarske ili ugostiteljske delatnosti će biti veoma korisno. Za brendiranje potrebno je širiti poznanstva, mnogo pričati, biti ekscentričan ako treba da bi privukli pažnju medija.

Iskoristite sajmove i festivale hrane i restorana za prezentaciju hrane i usluga. Domaćin tvog štanda svakako treba biti tvoj glavni kuvar koji će moći pokazati svoje umeće posetiteljima.

Reklamiraj svog kuvara na restoranskom jelovniku

Svaki restoran bi trebao imati svoju priču. Ta priča može biti i životni put ili zanimljivi isečci iz života tvog glavnog kuvara. S obzirom da ljudi vole znati po nešto o tuđim životima, ovo će biti zanimljivo štivo za svakog gosta prilikom ostvarivanja narudžbe. Ne zaboravite uključiti fotografiju glavnog kuvara u restoranski jelovnik. Na ovaj način odnos sa gostima postaje intimniji. Nemoj se iznenaditi ako tvoji gosti budu tražili da lično upoznaju kuvara. Upoznavanjem i razmenom mišljenja sa glavnim kuvarom stvara se veće poverenje kod klijenata, direktno dobijate sugestije korisnika vaših usluga, a broj lojalnih gostiju se povećava.

Kuvarica ili kolumna?

Gotovo svi poznati kuvari su se okušali u izdavaštvu. Da li je tvoj glavni kuvar talentovan za pisanje? Autor knjige iz kulinarstva ne može biti svatko ili?
Izdavanje knjige sa receptima i savetima iz kulinarstva će pomoći povećati prisutnost u medijima i dati svojevrsni akcent na kvalitet i stručnost tvog glavnog kuvara i uveliko uticati na posećenost tvog restorana.

Ako je pisanje i izdavanje knjige prevelik zalogaj, pisanje kolumne o kulinarstvu u lokalnim novinama ili na nekom od popularnih internet portala je takođe veoma interesantan način ličnog brendiranja.

Prijavi svog kuvara u reality show

Posljednjih godina su veoma popularni kulinarski reality show -ovi u kojima obični ljudi i kuvari iz manjih restorana dolaze u želji da pokažu televizijskoj publici što to znaju i mogu uraditi kada je u pitanju spremanje različitih specijaliteta. Ove televizijske emisije imaju veoma veliku gledanost i odličan su način upoznavanja ljudi sa likom tvog glavnog kuvara. 
Takođe, ostvaruju se poznanstva sa vrhunskim kuvarima koji su obično članovi žirija i usvajaju novi trikovi i korisni saveti iz sveta kulinarstva.

Povećana popularnost restorana u kojem kuva tip sa televizije je zagarantovana. Mnogi od tvojih gostiju će doći samo iz radoznalosti.

Online brendiranje glavnog kuvara

Izgradnja jedinstvenog identiteta putem interneta je nezaobilazna, efektna i svima dostupna. Ovde ću spomenuti nekoliko mogućnosti onlajn brendiranja tvog glavnog kuvara.

Restoranska web stranica. Tvoja web stranica je mesto gde će se naći sve informacije vezane za tvoj restoran, restoransku ponudu, izgled restorana, mogućnost onlajn rezerviranja i naručivanja ali takođe i mesto koje možete iskoristiti za deljenje interesantnih sadržaja o restoranskom osoblju.
Naravno posebno mesto će dobiti tvoj glavni kuvar. Ovde ne spada samo njegova biografija. Obezbedite mu više prostora. U sadržaj uključite fotografije i recepte za određena jela. Napravi jedan korak ispred ostalih te uključi blog u svoju stranicu. Ako tvoj kuvar ima sklonosti ka pisanju onda može pisati svoj blog. Ako pisanje nije jača strana vašeg kuvara, a u budžetu imate predviđena sredstva za onlajn marketing možete platiti nekom od blogera iz sveta kulinarstva da piše u njegovo ime.

Lična web stranica. Takođe ako imaš novca možeš uložiti u kreiranje lične web stranice za svog glavnog kuvara. Ovo će sigurno uticati na povećanje interesa javnosti i stvaranja imidža profesionalnog kuvara.

Kreiranje profila na društvenim mrežama. Društvene mreže su nezaobilazne i danas su “ must have” za bilo koju delatnost. Iz ličnog iskustva mogu reći da kreiranjem profila osobe koja predstavlja tvoj biznis u ovom slučaju restoran povećava interakciju sa fanovima čak za 500 %. Čini se da ljudi više vole komunicirati sa stvarnim ljudima, komentarisati i deliti njihove sadržaje nego sa logotipom nekog restorana iako znaju da iza njega stoji živo biće.

Savjet: Ne zaboravi da uvek koristiš lične fotografije na svim profilima društvenih mreža

Personifikacijom biznisa pojačava se veza sa potencijalnim i već postojećim gostima, približavamo se korisniku usluga, saznajemo njihove potrebe i sugestije, upoznajemo ih i dajemo im mogućnost da oni upoznaju nas.

Građenjem odnosa i interesantnih sadržaja i deljenjem istih na društvenim mrežama povećava se posećenost web stranice, radimo na reklamiranju i brendiranju kuvara i restorana.

Zaključak: Izgradnja ličnog brenda i brenda za tvoj restoran su aktivnosti koje će sigurno unaprediti poslovanje restorana. Kreiranjem detaljnog strateškog plana za postizanje ovih ciljeva minimaliziraćete troškove i postići najbolji uspeh.

Imaš li ti iskustva sa stvaranjem brenda za restoran kroz brendiranje kuvara? Biće mi zadovoljstvo da podeliš sa nama svoje najbolje savete u komentarima.