Društvene mreže su ključna stavka svakog modernog poslovanja. Bio ili ne bio vaš restoran aktivan na društvenim mrežama, budite sigurni da vaši gosti tweetaju ili objavljuju na Instagramu o vašem restoranu. Bit ćete u mnogo boljoj poziciji ako se uključite u onlajn konverzaciju proaktivno.
Za većinu ugostitelja uređivanje profila na društvenim mrežama predstavlja još jednu nepotrebnu obavezu na ionako prebukiranom rasporedu. Za druge, društvene mreže imaju prioritet u razvoju njihovog poslovanja i predstavljaju nešto što je već uklopljeno u njihov marketinški plan.
U današnje vreme svaka poseta vašim profilima na društvenim mrežama se broji kao da gosti dolaze na vrata vašeg restorana i razgovaraju s vašim osobljem.
Bilo da profile na društvenim mrežama održavate sami ili ste to pak poverili nekom od osoblja, ili ste unajmili menadžera koji je zadužen za marketing potražite ideje od drugih restorana koji rasturaju na društvenim mrežama.
Donosimo vam 10 ideja kako bi poboljšali položaj vašeg restorana na društvenim mrežama. Uz svaku od njih ćemo navesti po jedan primer restorana koji su to dobro odradili, što su odradili, zašto je to dobro i način na koji su to izveli.
Sve navedene ideje su sa svetskog tržišta ali mogu da se provedu i kod nas, jer ovo su taktike koje pale svugde.
10 ideja za restoranski marketing na društvenim mrežama
1. Pokažite im kuhinju
Tko su oni: Wave Asian Bistro & Sushi u Mount Dori
Što oni rade: Osim što dele fotografije fantastično pripremljenih jela u visokoj kvaliteti, Wave također redovno deli fotografije i video uratke iz kuhinje.
Zašto je to dobro: U današnje vreme gosti vole videti kako njihova hrana nastaje u restoranskim kuhinjama. Zapravo postoje brojne popularne serije na Youtubeu koje prikazuju kako pojedini restorani prave svoja poznata jela. Vrlo lako možete privući goste u restoran postavljanjem slika ili video snimaka na društvene mreže u kojima je prikazano kako se hrana priprema u vašem restoranu. Najbolje od svega je to što vaše osoblje u kuhinji već obavlja dio posla koji gosti žele videti, na vama je samo da to snimite.
Kako to izvesti: Potrudite se da kuhinja bude kristalno čista prilikom snimanja i prikažite svoja najukusnija jela. Možete snimiti kompletan postupak pripreme jela i postaviti snimku na Youtube, kao što to Wave radi, ali možete i snimiti kratki video od 10 sekundi koji prikazuje filetiranje ribe i koji može biti podjednako efikasan. Želite da gosti vide znanje i talent vašeg osoblja kako bi ih primamili u vaš restoran.
2. Budite stalno na dobrom glasu
Tko su oni: Sweetgreen, nacionalni lanac restorana
Što oni rade: Sweetgreen je izgradio jak brend koji se bazira na svežoj i organski proizvedenoj hrani. Njihov jasan i moderan pristup je konzistentan u svemu što rade – bilo da ih pratite preko mobilne aplikacije, da se nalazite unutar poslovnice ili da ih pratite na društvenim mrežama. Ista vibra se nalazi na svim njihovim fotografijama u sklopu promotivnog materijala. Oni koriste neformalan i zabavan ton. Sweetgreen je prepoznatljiv brend i bez gledanja u njihov logo.
Zašto je to dobro: Sweetgreen je zasigurno jako dugo i naporno pravio marketinšku strategiju za društvene mreže (verovatno su unajmili agenciju da im pomogne). Ali i bez profesionalne pomoći može se napraviti brend s konzistentnom porukom i slikama. Na taj način vaš brend dopire mnogo dalje od same lokacije na kojoj je smešten.
3. Odgovarajte na onlajn recenzije
Tko su oni: Chop Shop, smešteni na tri lokacije u Coloradu
Čime se oni bave: Menadžeri na Chop Shopu konstantno prate profil na Yelpu. Gotovo svaka recenzija ima odgovor, bilo da je ona dobra ili loša. Uz svaki odgovor se nalazi personalizirana poruka koja se odnosi na komentar osobe koja je ostavila recenziju.
Zašto je to dobro: S osvrtom na negativne recenzije i zahvalama na pozitivne recenzije, Chop Shop tim je stvorio transparentnu i srdačnu onlajn personu. Nije ih strah razgovarati o svojim greškama i javno ih ispravljati. Menadžeri u Yelpu koriste negativne recenzije kao priliku za učenje o svojem poslovanju i da pretvore nezadovoljne mušterije u promotore njihovog brenda. Ako niste u mogućnosti da odgovorite na sve recenzije na Yelpu, potrudite se da odgovorite na recenzije nezadovoljnih gostiju i da pokušate okrenuti taj odnos u drugom smeru.
4. Koristite društvene mreže da dobijete Email listu pratitelja
Tko su oni: Steak ‘n Shake, nacionalni lanac restorana
Čime se oni bave: Steak ‘n Shake koriste opis na Instagramu kako bi privukli goste da se priključe listi email pratitelja. Objavljuju jako privlačan oglas: Dupli čizburger s pomfritom za svakoga tko se prijavi na email listu.
Zašto je to dobro: Email obavesti su jedan od najboljih načina za upoznavanje vaših gostiju i da ih ponovno privučete u vaš restoran. Ako vam mušterija daje svoj email, onda vam otvara široka vrata za onlajn marketing. Možete im deliti kupone, rođendanske popuste, obavestiti ih o specijalnim događanjima i još puno toga.
5. Sadržaj koji su gosti napravili
Tko su oni: Wingstop, nacionalni lanac restorana
Čime se oni bave: Sadržaj koji su gosti napravili je najbolji prijatelj restorana. Taj sadržaj predstavlja slike, tweetove i ostale oblike objava na društvenim mrežama koje su napravili vaši gosti kako bi vaš brend pokazali u najboljem svetlu. Možete podeliti bilo koji sadržaj vaših gostiju koji ste našli na internetu, a koji se odnosi na vaš restoran. Morate samo naglasiti od koga ste preuzeli sadržaj. Wingstop koristi sav mogući sadržaj koji su generisali njihovi gosti, uključujući čak memove koje je dizajnirao profesionalni umjetnik, ili fotografije njihove hrane koje će koriste za promo materijale.
Zašto je to dobro: Ukratko, vaši obožavatelji obavljaju 95% posla, jer slikaju fotografije vašeg restorana i objavljuju ih javno. Deljenjem njihovog sadržaja, povezujete se s njima i pokazujete ostalim gostima da ste u stalnom kontaktu s vašim redovnim gostima. Također oni dobivaju preporuke za vaš restoran od svojih kolega, a ne direktno od vas.
Kako to izvesti: Prilikom deljenja memova i ostalih smešnih objava o vašem restoranu, potrudite se da su one u skladu s vašim brendom. Ako imate smešan i lagan koncept kao što je Wingstop onda su memovi pravi izbor za vas.
6. Pohvalite svoje radnike
Tko su oni: Sandwich Hag
Što oni rade: Predstavljanje vaših radnika na društvenim mrežama je jako dobar potez. Pokazujete vašim gostima da vam je stalo do osoblja kao individualaca i da se hvalite njihovim veštinama. U Sandwich Hagu vlasnik Reyna Duong je zaposlio svog brata Sanga s Down sindromom. Ostatak osoblja također raspolaže s različitim sposobnostima i većina objava na Instagramu naglašava njihove vrline.
Zašto je to dobro: Upoznavanjem potencijalnih gostiju s vašim osobljem je dobar način da im se približite. Bilo da vaši radnici dobivaju priznanja objavljivanjem slika iz kuhinje ili deljenja smešnih anegdota o vašim radnicima može pratiteljima stvoriti osećaj povezanosti s poslom i ljudima koji se njime bave. U objavi ispod, Sandwich Hag ide puno dalje, oni objavljuju jako emocionalan post o balansiranju vremena potrošenog na obitelj i posao, uz fotografiju Douonga i njezinog brata Sanga.
7. Postavljajte pitanja kako bi aktivirali pratitelje
Tko su oni: Mei Mei
Što oni rade: Povećavaju angažman na društvenim mrežama postavljanjem zabavnih pitanja i poticanjem odgovora. Pratitelji će se zbog interakcije najverovatnije setiti sadržaja objave kao i činjenice da Mei Mei ima posebno ukusan pohani luk.
Zašto je to dobro: Društvene mreže su puno više od navođenja činjenica koje se događaju u vašem restoranu. One su također bitne za slušanje vaših gostiju. Platforme poput Facebooka, Twittera i Instagrama su dobar način za stvaranje dvosmernog dijaloga s vašim gostima. Funkcija s postavljanjem pitanja na Instagram pričama je dobar i zabavan način kako to možete postići. Postavljanjem pitanja možete inspirisati pratitelje da daju odgovore na vaše objave i da komuniciraju s vama, a ne da samo skrolaju na iduću objavu.
8. Iskoristite aktuelne teme
Tko su oni: Upper Crust Pizzeria
Što oni rade: Društvene mreže su brujale o uraganu Stella koji je pogodio Boston, pa su iz Upper Crust Pizzerie iskoristili popularni hashtag na društvenim mrežama (#openinBOS) uz fotografiju njihovog tima s lokalnim meteorologom.
Zašto je to dobro: Prebacivanje na teme koje su trenutno aktualne na društvenim mrežama je jako dobar način da poboljšate doseg vaših objava, posebice ako to mudro izvedete. Marketinški stručnjaci ovu strategiju nazivaju „otmicom vesti“ i koriste je za promociju među ljudima koji prate popularne teme. Upper Crust je također iskoristio priliku za predstavljanje svojeg osoblja (vratite se na točku 6 ovog posta).
9. Organizujte takmičenje na društvenim mrežama
Tko su oni: Capriotti’s Sandwich Shop u Las Vegasu
Što oni rade: Svako voli besplatne stvari! Capriotti’s se udružio s lokalnom radio stanicom i nudi poklon kartice u vrednosti od 100 dolara sretnom dobitniku koji komentira njihovu objavu na Facebooku i tagira prijatelja.
Zašto je to dobro: Postoji bezbroj natecanja koje možete organizirati na društvenim mrežama. Laka su zarada za vaš restoran i za goste. Sudjelovanjem vaših gostiju u zagonetkama, nagradnim pitanjima, nadopunjavalicama, takmičenje u fotografiji, takmičenje u smišljanju slogana ili jednostavno tagiranjem drugara restoran se povezuje s gostima i povećava njihov onlajn angažman.
10. Obavite tko su vaši dobavljači
Tko su oni: Donna’s Toronto u Torontu, Kanada
Što oni rade: Objavljivanjem vaših dobavljača za restoran koji vam dostavljaju hranu i sastojke je odličan način da pokažete gostima da vam je stalo do svih osoba zaduženih za vaš restoran. Na taj način ćete dosegnuti i do ostalih klijenata tih dobavljača. Primjerice Donna’s je objavila da su njihovi bageti u Reuben sendviču iz lokalne pekare Harbord St. Odmah nakon toga Harbord St pekara je podijelila njihovu objavu na svojem profilu na društvenim mrežama.
Zašto je to dobro: Oba posla se međusobno promovišu. To je dobar način za stvaranje zajednice između vašeg restorana budućih gostiju , saradnika i dobavljača. Današnja klijentela u restoranima želi znati odakle potiču sastojci koji se koriste u njihovim omiljenim jelima, ali ako pokažete podršku lokalnoj industriji, onda ćete privući i goste kojima je stalo do toga.
Iako započinjanje i održavanje profila na društvenim mrežama može izgledati zastrašujuće na kraju se sve svodi na goste. Društvene mreže pružaju direktnu komunikaciju restorana s trenutnim, ali i s budućim gostima. Ugledajte se na ove primere restorana koji su iskoristili dobrobit društvenih mreža i neka vam budu inspiracija za vaš restoran.