Ključ dobre prodaje i uspješnog poslovanja je u pripremi. Pa se isto pravilo može primijeniti i s prodajom na štandu. Kada ste mala tvrtka i novi ste na tržištu jedan od najboljih načina da privučete kupce je sudjelovanje na sajmovima i festivalima kako bi se povezali s kupcima i reklamirali svoju firmu. Sudjelovanje na tim manifestacijama privući će Vam nove kupce i pomoći u razumijevanju tržišta.
U početku ćete donositi sve i svašta na štandove i trebat će Vam nekoliko sati da postavite štand. Verujte, slušali smo ove priče od naših klijenata hiljadama puta. No s vremenom shvatite da se prodavači na festivalima vrlo dobro pripreme i postavljanje štanda im ide kao od šale.
Nakon što smo proučavali njihovu strategiju na adventima, festivalima i sajmovima dobili smo uvid u dobru organizaciju štanda. Ovo su neki od koraka koji će vam pomoći da to učinite. Takođe, pokazaćemo vam kako možete koristiti fiskalne kase za povećanje prodaje.
1. Nabavite rasklopni štand
Vaš uspeh počiva na dizajniranju štanda koji se lako rasklapa. Potražite štandove koji imaju ugrađene točkove i dovoljno su laki ili mali da se lako premeštaju.
Neki sajmovi nude stolove za vas, dok ih drugi iznajmljuju. Odlično je kada vas štand već čeka na sajmu, ali pripazite da naknada za najam ne šteti vašoj dobiti. Sklopive stolove je vrlo lako doneti na takve događaje, ali pri kupovini pripazite da su izdržljivi. Takođe, ne zaboravite na logotip, osvetljenje i promo materijale koji će privući pažnju na vaš štanda.
Probno postavljanje štanda u dvorištu pre događaja je jedan od najvažnijih koraka koji će ubrzati prenos, postavljanje i montažu štanda. Označite veličinu štanda i u potpunosti ga sastavite. Zatim svaki deo štanda i odgovarajuće kutije proizvoda označite brojem. Nakon toga napravite jednostavni crtež po kojem ćete sastavljati štand.
Na dan događaja spakujte opremu u automobil prema brojevima na crtežu. Postavljanje štanda ide vrlo lako jer se ne treba brinuti o rasporedu.”
2. Spakujte stvari pametno
Kada pakujete stvari od velike koristi su vam posude koje će istovremeno biti i kutije za artikle na štandu, poput ukrasnih sanduka, kanti ili čak starih kofera. Cinthia Suton, vlasnica Silver Barn i Nutmeg’s, prodaje dekor i igračke za dom. Učesnica je na brojnim sajmovima i kaže da je potrebno pažljivo planiranje prilikom pakovanja.
„Rasporedite proizvode po kategorijama, na primer: nakit, pribor za domaćinstvo i pribor za bebe, a zatim odlučite za svaku kategoriju koje predmete da nosite i od kojeg dobavljača. Spakujte i izaberite cene po kategorijama. ”
Kada stignete na sajam, biće lakše raspakirati se i smjestiti predmete, jer će biti razvrstani po kategorijama.
3. Organizujte se dobro
Kutije i posude nisu predmeti za izlaganje i trebalo bi ih mudro odabrati. Potražite kutije koje se mogu složiti jedna u drugu i presaviti po potrebi. Rasklopne posude za prenošenje su dobre za nošenje mekih proizvoda, jer se mogu saviti i slagati u jedanu posudu. Ako koristite radni sto, onda ponesite stolnjak za stol, tako da možete sakriti kutije ispod njega. U suprotnom, morat ćete ih vratiti do vašeg vozila kako bi vaš štand izgledao uredno.
Morate da uz svoje proizvode ponesete i alate za organizaciju. Pakovanje osnovnih stvari kao što su:
- Punjač za mobilni telefon
- Produžni kabl
- Izolatna traka
- Zakačke
- Makaze
- Samoljepljivi valjak za čišćenje tkanina
- Olovke i markeri
- Zavoji
- Čišćenje maramica
- Beležnica
- Kalkulator
- Aspirin
- Maramice
- Krojački metar
- Kese za smeće
- Plastične čipke
Korisno je sve ovo staviti u jednu kutiju i ne morati pakovati odvojeno za svaki naredni događaj.
4. Vodite inventuru
Ne želite da vam ponestane robe, ali takođe ne želite da unesete suvišne predmete i učinite da vaš štand izgleda pretrpano. Izbegavajte dodavanje stvari za svaki slučaj kada pakujete stvari.
Svi bi preneli celu prodavnicu da znaju da će se sve prodati.
Ali s vremenom morate prestati da dodajete nove predmete koje nosite sa sobom na sajam. Možete da prilagodite količinu proizvoda koji očekujete od sajma. Jednostavno pravilo koje većina koristi je da množite troškove postolja za 10, a to bi trebalo da bude minimalna vrednost predmeta koje nosite. Na primjer, ako plaćate rentu u iznosu od 250 evra, donesite predmete u vrijednosti od 2 500 evra.
Što više prodajete, manje morate spakovati na kraju sajma. Nemojte da prodajete eksponate do kraja sajma. “Na ovaj način kupci će naručivati proizvode sa vaše veb prodavnice bez gubitka potencijalnih kupaca.”
Kao što je odabir pravog inventara umetnost, tako je bilježenje inventure nauka. Napravite spisak svega što nosite i napravite sistem za praćenje tako da možete da pratite zalihe i prodaju. To možete da koristite pomoću tabele ili unosom podataka u svoj POS sistem. Čuvanje zVođenje inventure pomoći će vam u odabiru predmeta za naredni sajam, ali će i pripremiti za narudžbe od dobavljača kako bi nadoknadili prodane artikle.
Kako se koristi POS sistem za povećanje prodaje
Isprobajte fiskalnu kasu POS sectora: Želite da pokrenete prodaju gdje god da se nalazite? Isprobajte POS sector i bavite se prodajom na terenu.
5. U slučaju da imate više radnika na štandovima
Planirajte da vam za vreme najvećih gužvi rade zaposlenici koji su vješti u prodaji. Upravljanje osobljem postalo je sastavni deo POS sistema u poslednjih nekoliko godina, a vlasnici su primetili prednosti POS sistema, posebno u božićno vreme. Vlasnici imaju uvid u vreme provedeno na blagajni svakog radnika posebno. Najbolje od svega je iscrpna analiza zaposlenih koja vam govori koliko je koji zaposleni prodao artikala i u koje vreme. Upotreba ovih informacija olakšaće vam odabir radnika koji je radno sposoban u vreme najvećih gužvi, a koje ćete radnike ubaciti kad se gužve smanje.
6. Postavite ciljeve za vremenske periode
Kada postavljate određene ciljeve npr. za blagdane potrebno vam je dosta podataka. Kvalitetnom fiskalnom kasom možete proveriti u kojem periodu i na kom sajmu ste zaradili bolje. Takođe dobar POS sistem omogućava vam uvid u prošlogodišnju prodaju, šta se prodavalo tog dana i u koje vreme, koji proizvodi su se prodavali najbolje, a koji zaposleni prodali najviše predmeta.
Pomoću ovih informacija možete postaviti ambiciozne ciljeve i napraviti dobar plan za svoj sledeći sajam, advent ili festival i uporediti. Znate li koliko ste prodali kobasica prošle godine? Uz dobar POS sistem i potrebne informacije ovogodišnja prodaja će premašiti sve rekorde, možete ciljati na 10-20% povećanja prodaje u usporedbi s prošlogodišnjim praznicima.
Za kraj
Ne zaboravite da vodite računa o dodacima kao što su vrećice, papir za pakovanje i sveske. Nadoknadite zalihe pre svakog sajma i koristite puni potencijal kase za štandove.
Pohađanje sajmova je odličan način da se približite svojim kupcima, isprobate nove proizvode i povećate prodaju. Uz malo planiranja, riješićete se stresa i postati uspješniji.
Imate li Vi neke savete kada se pripremate za sajam? Podelite svoja iskustva u komentarima ispod.