Rizične namirnice u ugostiteljstvu
Jaja mogu sadržavati patogenu bakteriju salmonelu. Preporuka je upotreba pasterizovanih jaja za pripremu one hrane koja neće biti termički obrađena ili se termički obrađuje kratko vreme i na niskim temperaturama.
Haccp standard u restoranima u Srbiji
Zdravstvena ispravnost hrane je garancija da ona neće naškoditi potrošaču kada se priprema i/ili konzumira u skladu sa njenom namenom.
Kako prijaviti restoran za dobijanje Mišelin zvezdice?
Mišelinove zvezdice su jedno od najvećih, najvrednijih i najprestižnijih priznanja u kulinarskom svetu, koje se dodeljuje restoranima sa prestižnom ponudom i uslugom.
Pravila pri obedovanju
Pre početka obroka služi se aperitiv (fr. apéritif). Uloga ovog pića je da stimuliše apetit. Dižestivi su pića koja se serviraju nakon obroka i imaju ulogu da poboljšaju varenje (digestion).
Bon Ton: 16 Pravila lepog ponašanja za stolom
Bonton (fr. Bon Ton što znači dobar ton) je kodeks ponašanja koji nas uči kako da se ponašamo u gotovo svakoj prilici, odnosno šta se smatra pristojnim ponašanjem.
Donošenje hrane i pića do stola gosta
Konobar treba da zna koji gost je šta poručio. Nije dobro pri donošenju porudžbine prekidati goste i iznova pitati koje jelo pripada kom gostu.
Kriterijumi za ocenu kvaliteta usluge restorana po propisanom evropskom standardu za restorane u Srbiji
Proces kategorizacije podrazumeva pribavljanje upitnika za kategorizaciju restorana i ugostiteljskih objekata od Centrale ili od predstavništva Evropske privredne komore za trgovinu, zanatstvo i industriju u zemlji u kojoj se vrši poslovanje. Sa ispunjenim upitnikom vlasnik ugostiteljskog objekta podnosi zahtev za uvrštavanje u željenu kategoriju i usaglašava se sa standardom za kategorizaciju.
Principi uparivanja hrane i vina
Gastronomi, enolozi i somelijei se slažu da ni jedna osoba ne može biti stručnjak sa kompletnim znanjem vezanim za slaganje vina i hrane. Na svetu postoji previše sorti grožđa, vinskih etiketa i specifičnosti u stilovima svetskih kuhinja da bi jedna osoba imala objedinjeno znanje
Šta je Meni a Šta Jelovnik?!
U našoj ugostiteljskoj praksi često se jelovnici nazivaju meni što je pogrešno jer meni predstavlja popis jela za određeni obrok sa utvrđenom cenom. Jelovnik je ukupna gastronomska ponuda sa naznačenim cenama.
Usluživanje hrane i pića
Usluživanje hrane i pića podrazumeva sve aktivnosti koje uslužno osoblje sprovodi kako bi ispunilo i prevazišlo očekivanja gosta.
Kako kroz brendiranje kuvara vršiti promociju restorana!?
Povećaj vrednost restorana brendiranjem svog glavnog kuvara. Kako stvoriti imidž kuvara čija jela svi žele probati?
Dečiji jelovnik za restoransku ponudu
Deca češće nego ikad obeduju u restoranima. Mnogi inostrani restorani imaju jelovnike posebno kreirane za decu.
Etički kodeks međunarodnog ugostiteljstva i turizma
Etički kodeks zaposlenih u ugostiteljstvu podrazumeva pravila lepog ponašanja prema gostima, dobavljačima, kao i dobrog međusobnog odnosa među zaposlenima.
Radne uniforme za ugostitelje
Radne uniforme za ugostitelje veoma su važan element u oceni kvaliteta svakog ugostiteljskog objekta.
Šta trebate znati o ličnoj higijeni uslužnog osoblja u ugostiteljstvu
Uz izgled uniforme uslužno osoblje je u dužnosti da vodi računa o drugim aspektima vezanim za utisak koji ostavljaju kod gosta.