Gde su ti konobari?
Sada već sve ćešće i ćešće čujem ugostitelje kako se žale zbog problema sa radnom snagom. Prihvatili smo činjenicu da je kvalifikovane radne snage sve manje i da postoji realan strah da će problem u budućnosti biti sve veći. Izlazno znanje iz škola je oskudno, samomotivacija za učenjem i usavršavanjem kod potencijalnih kandidata na niskom nivou, a mogućnosti su izgleda čak i takvima sve veće.
Marketing za generaciju milenijalaca: Posebno izdanje za ugostiteljstvo
Milenijalci imaju marketinšku moć u svojim rukama i oni to znaju. Ova moderna generacija ima veliki marketinški potencijal, jer sve o čemu oni pričaju postaje popularno, od običnih prodavnica pa sve do restorana.
Kako privući goste u vaš restoran
Serviranje dobrog jela nije samo po sebi dovoljno da nam restoran bude pun za vreme ručka i večere. Naročito za vreme ručka kada su ljudi na poslu. Zbog toga treba raditi na promociji restorana i osmišljavanju aktivnosti koje će podstaći potencijalne goste da odaberu baš vas.
Kako postaviti kratkoročne i dugoročne ciljeve za vaše ugostiteljstvo
Koliko vremena sedmično kao vlasnik ili menadžer restorana provodite u unošenju i sabiranju podataka u Excellu kako biste izračunali dobit? Kada napokon sve izračunate postavljate li ciljeve na godišnjoj, mesečnoj ili dnevnoj razini? Ili jednostavno preletite pogledom sve podatke u tablici i vidite da restoran profitira i jednostavno mislite da sve ide kako bi trebalo?
Ostvareni dečački san – Imati svoj restoran
Pri otvaranju modernog restorana u kojem mnogi ljudi iz sveta biznisa vide mogućnost da ostvare svoje dečačke snove treba znati da su stvari iznutra mnogo kompleksnije nego što to izgleda iz perspektive gosta. Mnogo je stručnog znanja neophodno da bi se izbegli neki problemi u radu, a i kada znanje postoji nije izvesno da do njih neće doći. Razlog je puno procesa koji zavise od drugih ljudi, njihovog znanja, sposobnosti, volje, motivacije itd.
KAKO POVEĆATI PROFIT PRAVILNIM OPISOM JELA
Januar je mesec u kojem se najviše teži promenama, pa ćemo, shodno tome, pisati o promenama u vašem poslovanju koje mogu imati pozitivan učinak na ukupne rezultate poslovanja. Sve više ugostitelja je osvestilo značaj opisa jela u jelovniku, pa se na regionalnim jelovnicima mogu naći objašnjenja jela koja bude čula i znatiželju gostiju.
UPARIVANJE BELIH SORTNIH VINA SA HRANOM I. DEO
U ovom članku saznaćete više o karakteristikama belih sortnih vina u zavisnosti od teroara, kao i koja se hrana prepuručuje uz njih. Te kako upariti okuse razne hrane s ovakvim vinima.
Osnove vođenja inventure u kafiću: Kako raditi inventuru pića u kafiću
Jedna od najdosadnijih stvari u ugostiteljstvu je vođenje inventure. To je mukotrpan proces za menadžere i barmene koji može da potraje celu noć. Vođenje inventure je posebno važno u kafićima, jer prosipanje i davanje besplatnih pića može jako narušiti profitabilnost.
Kako točno izračunati koliko vas košta piće?
„Zašto ne zarađujemo ništa novca?”
“Znam da nas potkradaju, ali ne mogu skužiti na koji točno način.”
“Nemam pojma da li mi akcija donosi zaradu!“
Ovo su pitanja koja si postavlja skoro svaki drugi ugostitelj i na sva može vrlo lako dobiti odgovor ako analizira cene pića.
7 saveta i trikova za fotografisanje hrane
Dobra fotografija sigurno zaslužuje da bude unutar jelovnika, pogotovo ako ste ograničeni prostorom u jelovniku. Fotografije vaših jela mogu se koristiti da poboljšaju meni, vaš profil na društvenim mrežama, reklamiranje i još puno toga!
Zašto je važan trening osoblja?
Osnova restoranskog biznisa je, kao i svakog drugog, stvaranje profita. Postavlja se pitanje kako do njega doći u tržišnim uslovima u kojima gosti postaju sve kritičniji, a konkurencija sve brojnija. Odgovor je jednostavan – pravi ljudi na pravom mestu, ili još konkretnije dobro trenirani, edukovani ljudi. Prva greška od koje ugostitelji kreću je pretpostavka da konobari znaju svoj posao. Kod retkih srećnika je to zaista tako.
Prodaja na štandovima: Kako se pripremiti za sajmove, advent i festivale
Ključ dobre prodaje i uspješnog poslovanja je u pripremi. Pa se isto pravilo može primijeniti i s prodajom na štandu. Kada ste mala tvrtka i novi ste na tržištu jedan od najboljih načina da privučete kupce je sudjelovanje na sajmovima i festivalima kako bi se povezali s kupcima i reklamirali svoju firmu. Sudjelovanje na tim manifestacijama privući će Vam nove kupce i pomoći u razumijevanju tržišta.
Uparivanje hrane i vina
Ukus je najsubjektivniji od svih čula zato što ga svaki čovek percepira na sebi svojstven način. Ono što jednom pojedincu odgovara ne mora da bude najsrećniji izbor za nekog drugog jer se njihovo poimanje lepog, ukusnog, pitkog, dovoljno slatkog ili slanog razlikuje. S druge strane ne postoje dve osobe koje će isto oceniti jelo ili piće tako što će na identičan način identifikovati arome, ukus, miris i dr. Sve navedeno utiče i na uparivanje hrane i vina.
POS Sector Besplatna verzija programa
U POS Sectoru odlučili smo se na uvođenje besplatne verzije našeg programa za fiskalne kase. U ovom blog postu pokušat ćemo Vam odgovoriti na pitanje zašto to radimo. Ali i na druga pitanja koja bi Vas mogla zanimati. Kao npr. Kome je namenjena besplatna verzija programa? Koje opcije programa mogu koristiti? Kako da sam naučim koristiti program? U čemu je kvaka? Da li ja to mogu koristiti zauvek besplatno? Itd. Pa krenimo redom s pitanjima.
Koju dokumentaciju kontroliše sanitarni inspektor u ugostiteljstvu?
Moderni sistem za bezbednost hrane u kome je glavni fokus na higijeni proizvodnih procesa i prevenciji je neophodan svakom ugostitelju kako ne bi ugrozio bezbednost gosta i tako doveo opstanak biznisa u pitanje i plaćao visoke kazne sanitarnim inspektorima.