Nakon što je provereno da su gosti zadovoljni smeštajem pristupa se sledećoj fazi uslužnog procesa, primanju porudžbine.
Treba ostaviti gosta nekoliko trenutaka da se opusti. Prateći gestikulaciju gostiju konobar prilazi stolu u momentu kada proceni da su spremni za porudžbinu. Obično je to dve minute nakon što su se smestili.
Za to vreme treba proveriti da li su jelovnici čisti, bez ostataka hrane i otisaka prstiju od prethodnih gostiju. Veoma je značajno za konobara da primanje porudžbine odradi profesionalno i da gost dobije obrok baš onakav kakav je poručio. Pre nego što priđe stolu konobar treba da proveri da li ima spremnu hemijsku olovku i blokčić ili mobilni uređaj za mobilno poručivanje
Ukoliko gosti nisu pozdravljeni od strane konobara na čijem su rejonu prilikom ulaska u restoran konobar će pre uručivanja jelovnika pozdraviti goste u stilu: “Dobar dan dame i gospodo, moje ime je Nikola. Dobro došli u restoran Zlatnik.” Veoma je važan kontakt očima.
Konobar zatim prilazi gostima sa desne strane i daje jelovnike sa otvorenom prvom stranicom. Potrebno je poneti za svakog gosta po jedan jelovnik (u izuzetnim slučajevima jedan jelovnik na dva gosta).
Ukoliko se konobar ne predstavi u toku usluživanja pre nego što se udalji od stola može da kaže: “Moje ime je Nikola. Slobodno mi se obratite ukoliko smatrate da mogu nešto učiniti za Vas.” Gosti vole da znaju ko ih služi.
Nakon što se gostima podele jelovnici uzima se porudžbina za piće. Prvo se uzima porudžbina od dama, starijih gostiju, a na kraju od domaćina. Piće se sipa gostima u čaše. Prilikom sipanja piva i gaziranih pića treba voditi računa da se ne stvori previše pene pa da piće iscuri na stolnjak. Kod piva ne treba dozvoliti stvaranje pene više od 2 cm.
Nakon serviranja pića ili kada konobar proceni da su gosti spremni (kada spuste jelovnike na sto) obraća im se sledećim rečima:
- “Izvolite, da li ste spremni da poručite?”
- “Izvolite, šta želite da poručite? “
- “Gospodo, da li ste odlučili?”
Obraćanje može da bude i na neki drugi sličan uljudan i ljubazan način. Konobar u toku razgovora sa gostima stoji uspravno, ne naslanja se na stolicu ili sto. Razgovor treba biti kratak i jasan, sem u slučaju kada gost insistira na komunikaciji.
Ponekad se desi da su gosti neodlučni, zbunjeni i da im treba pomoć konobara pri izboru jela. U tom slučaju konobar će se gostu obratiti rečima: “Dozvolite da Vam preporučim naš današnji specijalitet…”, “Mogu li Vam pomoći pri izboru i sl.”
Konobar uvek mora da bude spreman da se pobrine za potrebe gosta i da mu pomogne oko izbora. Ovde dolazi do izražaja poznavanje jelovnika i veština prodaje.
Konobar ne sme da dozvoli da ga gost pita nešto vezano za ponudu, a da on ne zna način pripreme, koji prilog ide uz jelo, od koje vrste mesa se pravi, način toplotne obrade, vreme potrebno za pripremu, da li ima glutena i sl. Treba povesti računa o tome da li su sve informacije upisane pre nego što se pređe na sledećeg gosta ili ode od stola.
Konobar treba preporukama i sugestijama nastojati da proda što više. Ako gost naruči samo glavno jelo konobar treba da ponudi predjelo, supu i salatu, a na kraju obroka desert ili voće. Ne treba biti suviše nametljiv. Ako gost dva puta odbije predlog konobara, treći put je suvišno nuditi. Dakle, ako odbije supu, zatim hladno predjelo ne treba mu nuditi toplo predjelo.
Gostu treba dozvoliti da završi porudžbinu pre nego što se krene sa sugestivnom prodajom.
Nije poželjno otići ni u drugu krajnost pa gostu preporučiti tri puta više hrane nego što može pojesti. U tom slučaju će biti previše bačene hrane, a to opet nije dobro. Gosta treba upozoriti na veličine porcije i predložiti mu manju porudžbinu ukoliko se proceni da je otišao u drugu krajnost. On će biti zahvalan zbog brige i poštenja. Ne treba zaboraviti da je usluga način na koji se gosti tretiraju!