Vaši gosti stvaraju opšti utisak o restoranu na osnovu više kriterijuma, a glavni su, svakako, kvalitet hrane i usluge. Da bi Vaši zaposleni radili sa entuzijazmom i zadovoljstvom neophodno je da budu zadovoljni i motivisani. Meriot, veliko ime svetskog hotelijerstva je davno izjavio: “Vodite računa o Vašim zaposlenima i oni će voditi računa o Vašim gostima”.
Poslodavci često smatraju da je ulaganje u edukaciju zaposlenih trošak pa shodno tome ostanu bez prometa koji bi se stvorio poboljšanjem prodajnih veština i znanja konobara. Dešava se da se štedi i na uštrb broja zaposlenih pa ušteda od jedne plate stvori puno propuštene prodaje, a i kvalitet usluge opada. Ako gost popije jedno pivo umesto dva jer nije mogao dozvati konobara, jasno je da bi ta računica na mesečnom nivou pomnožena sa brojem mesta u restoranu mogla biti nepovoljna po vlasnike restorana.
Svi smo mi bolji u svemu kada imamo motivaciju. Ona je ključni pokretač svih promena i aktivnosti. Na koji način se mogu dodatno motivisati zaposleni kako bi dali najbolje poslovne rezultate biće reči u nastavku teksta.
Dnevno takmičenje
Postavite target i nagradu za onog konobara koji proda najviše stejkova (npr.) taj dan. Ukoliko niste sigurni u sposobnost dobre prezentacije svih članova kolektiva pomozite im na sastanku pre smene i objasnite na koji način treba da prodaju stejkove, kako da ih opišu gostima, šta je prilog, sos…
Mesečni ciljevi
Možete izvući dosadašnji promet po konobaru na mesečnom nivou, podići tu sumu za 15% i ponuditi konobaru udeo ukoliko dođe do ostvvarenog cilja.
Zahvalnost
Napraviti bedž u vidu odlikovanja koje će svakog meseca nositi najbolji radnik. Dati mu novčanu nagradu jer njegovo zalaganje je bilo primetno. Objasniti pred svima zašto je najbolji radnik zaslužio tu “titulu” i stimulisati druge da postave sebi za cilj da i oni budu nagrađeni.
Trening osoblja
Redovnim treningom ukazujete na značaj uloge servera. Novozaposleni treba da idu prvo na poziciju pomoćnog konobara dok ne savladaju pravila rada i ponudu restorana. Nakon toga se uključuju u rad sa najboljim konobarima i slede njihove instrukcije. Nemojte stvoriti radno okruženje u koje može doći svako sa ulice.
Nagradite lojalnost
Zaposleni koji su najduže u restoranu treba da imaju bolje uslove rada od novozaposlenih. Ponudite stimulaciju novozaposlenih sa dobrim radnim navikama na svakih šest meseci.
Pohvale
Pohvalite Vaše saradnike kada uočite da odgovaraju zadacima, da su marljivi u radu i da tretiraju Vaše goste posvećeno i na domaćinski način.
Tim bilding
Tim bilding ojačava odnose među zaposlenima što je veoma važno za njihovu lojalnost. Većina zaposlenih napušta firmu zato što se ne oseća dobro u njoj, a ne zbog malih primanja. S druge strane zaposleni će se teže odlučiti da odu ako im je radno okruženje pozitivno.
Odvedite ih u vinariju sa kojom sarađujete, na farmu, u prirodu, na večeru u restoran koji Vam je uzoran…
Uključite se u tim
Kao menadžer poželjno je s vremena na vreme da se uključite u rad u trenucima gužve i da pokažete ličnim primerom kooperativnost u radu. Kada zaposleni vide da se Vi trudite velike su šanse da i oni ostanu produktivni.
Ponudite im jelo i piće
Siti zaposleni su srećni zaposleni. Nemojte ih ostaviti da jedu iz tuđih tanjira jer Vam je žao da im platite jedan obrok i kafu.
Zona za odmor i učenje
Ukoliko ste u mogućnosti napravite zonu za odmor u kojoj će zaposleni moći otići na pauzu pa i u trenucima velike okupiranosti. Pušači koji nisu zapalili cigaretu znaju biti nervozni i nekoncentrisani jer stalno misle na pauzu i na to kada će gosti otići. Treba im dati mogućnost da na svaka dva sata imaju petominutnu pauzu. U trenucima smanjenog obima posla pošaljite Vaše zaposlene sa jelovnikom u ruci da obnavljaju znanje u vezi sa ponudom. Produktivnije je nego da stoji u restoranu.