Kako zaštiti radnike i goste u restoranu u sezoni gripe i prehlade

Kako zaštiti radnike i goste u restoranu u sezoni gripe i prehlade

Nakon epidemije koronavirusa sigurno se više nećemo tako olako nositi sa sezonama prehlade i ostalih virusa. Naučite kako se profesionalni ugostitelji trebaju nositi u ovakvim situacijama. Od sigurnog rukovanja s hranom do kompletnog čišćenja restorana, brojni faktori su uključeni u protok i pripremu hrane koju poslužujete gostima. Uvek težimo da gostima serviramo visokokvalitetna i sigurna jela, ali trebamo biti posebno oprezni u sezoni prehlade i gripe.

Napomena: Ovaj članak ne pruža stručne medicinske savete i služi samo u informativne svrhe. Ne predstavlja zamjenu za profesionalne medicinske savete, dijagnostiku ili tretman.

Koristite ove trikove, savete i resurse kako biste sprečili širenje bacila i zaštitili zdravlje vaših gostiju.

5 načina kako da smanjite širenje klica u restoranu

1. Perite ruke što više možete

Možda zvuči suludo, ali svaki medicinski profesionalac će vam savetovati pranje ruku kao najbolji način prevencije širenja virusa. Svaki radnik u ugostiteljstvu bi trebao što češće prati ruke, najmanje 20 sekundi (za to vreme ispevate pesmu „Sretan rođendan ti“ dva puta). Dobro operite kožu iznad zapešća, između prstiju i ispod noktiju.

Iako je pranje ruku najefikasnije, ako nemate sapun i vodu pri ruci onda koristite dezinficijens za ruke na bazi alkohola. Držite bočice dezinficijensa na lako dostupnim mestima u restoranu kako bi bili dostupni gostima i osoblju. 

Profesionalni savet: Perite ruke najmanje 20 sekundi kako biste ih u potpunosti očistili i dezinfikovali. To traje otprilike dok dva puta otpevate „Sretan rođendan ti“ pesmu.

Nova ograničenja zbog Coronavirusa: Kako poboljšati dostavu i pripremiti hranu za poneti

2. Smanjite kontakt gde god je moguće

Nemoguće je u potpunosti izbeći međuljudski kontakt u ugostiteljstvu, ali bismo trebali u sezoni prehlade i gripe obratiti pozornost na to. Izbegavajte delenje hrane ili pića, čak i sa voljenim osobama i smanjite rukovanje koliko god možete, te ako je moguće ne približavajte se osobama sa simptomima bolesti.

3. Potaknite osoblje da ostane doma kada pokazuju znakove bolesti

Restorani često dopuštaju dolazak na posao osoblju koje pokazuje simptome prehlade i gripe. Osigurajte da osoblje koje pokazuje simptome prehlade ostane kući. Na taj način sprečiti ćete širenje zaraze među zaposlenicima i cenjenim gostima.

4. Pojačajte higijenske mere

Učestalije dezinfikujte površine tokom dana, posebice one koje se često koriste poput rukohvata na vratima, ručki, prekidača, ograda, POS sistema, menija, i ostalih stvari koje ljudi često dodiruju. Ako imate dovoljno sredstava instalirajte česme aktivirane pokretom ili pokretna klizna vrata aktivirana senzorom da sprečite širenje klica.

5. Ojačajte vlastiti imunološki sistem

Jak imunološki sistem se lakše bori s infekcijama i smanjuje težinu bolesti. Vođenje restorana je težak posao i ugostitelji obično provode besane noći. Osigurajte si jak imunološki sistem uz dovoljno telesne aktivnosti i povećan unos vitamina i minerala. Potrudite se da imate barem 8 sati sna dnevno. Razgovarajte s vašim osobljem i potaknite ih da rade na pojačanju imuniteta.

Koristiti vlastiti sustav dostave ili dostavljačke usluge Wolt-a, Glovo-a i drugih?

Što vam je činiti u vreme zaraze

Svaki nekoliko godina pojaviti će se novi virus koji će čovječanstvo dovesti u alarmantnu situaciju (primerice SARS, ptičja gripa ili pak nedavno otkriveni coronavirus). Jako je važno da se vaši gosti pridržavaju pravila kako bi očuvali sigurnost i zdravlje u vašem restoranu.

Ohrabrite vaše goste 

Strah od bolesti može dovesti ljude u situaciju da počnu preterivati, posebice kada uzrokuje veliku medijsku pozornost i kada ima dosta oprečnih informacija. Potaknite vaše goste da se pridržavaju sigurnosnih pravila i zaštite ih tako što ćete im transparentno izneti svoj plan, ali pazite da ne preterate i dodatno povećate paniku.

Profesionalni savet: Budite spremni i potrudite se da održite poslovanje u kriznim vremenima. Gosti i osoblje će se osećati samopouzdanije i udobnije ukoliko im stvorite osećaj sigurnosti.

Ponudite dodatne opcije gostima

Ako gosti neredovito jedu u restoranu duže vreme primetiti ćete pad prodaje. Kako bi se izborili s ovim problemom potrudite se da imate jednostavan sustav dostave. Vlastiti sustav naručivanja i dostave će vam smanjiti gubitak na plaćanje marže firmama za dostavu.

Preraspodelite slobodno vreme vašeg osoblja

Sa izuzetno niskom maržom, teško je ugostiteljima poslati radnike na plaćeni godišnji odmor. Ali kada se nalazite u vanrednoj situaciji nije loše da im produžite odmore ili da ih pošaljete kući ukoliko pokazuju simptome bolesti. 

Pazite na svoje postupke

Budite pro-aktivni i pripremljeni, ali nemojte raditi ništa što može uzbuniti vaše goste i stvoriti im osećaj nelagode. To uključuje sledeće: Nošenje rukavica izvan kuhinje ili u delovima restorana gde to nije uobičajeno. Nošenje hirurških maski unutar restorana, posebice pred gostima. Učestalo čišćenje i špricanje dezinfekcijskih sredstava.

Ostanite smireni

Važno je da budete spremni i provodite prevenciju prilikom sezone zaraze, ali u isto vreme nemojte stvarati nepotrebnu paniku. Uvek se oslanjajte na pouzdane izvore informacija i redovno ih pratite.

Ugostitelj u vreme sezone gripe i prehlade ili epidemije mora izbalansirati sigurnost vlastitog osoblja i gostiju s održanjem poslovanja i prodaje u tom periodu. Ukoliko pratite naše savete i savete zdravstvenih profesionalaca lakše ćete prebroditi krizna vremena.