Digitalizacija nas zavarava da tradicionalna usmena preporuka nije toliko bitna. Ali to još uvek nije tako, jer se čak 87% gostiju slaže da su preporuku od strane prijatelja shvatili ozbiljnije, nego onlajn recenzije i popularnost na društvenim mrežama.
Mislite da će vam mušterije doći skupa s hrpom pratitelja na Instagramu, aktivnim profilom na Twitteru i gomilom pozitivnih recenzija na Google Maps-u.
Vratimo se na osnove. Donosimo vam načine za poboljšanje usmene preporuke vašeg restoranu. Neka njegova reputacija govori sama za sebe.
Ponudite ukusnu hranu i dobru uslugu
Prvo si postavite nekoliko osnovnih pitanja:
- Je li moja hrana toliko ukusna da bude jedinstvena i posebna?
- Trudi li se moje osoblje da maksimalno ugodi gostima?
- Postoji li nešto što odbija goste da se ponovo vrate u moj restoran?
Kritički i objektivno pogledajte vaš meni kroz oči gostiju i zapitajte se: Izgledaju li moji kokteli, predjela i glavna jela tako da bi ih odmah preporučio svojim prijateljima? Ako je odgovor DA onda je to odlično. Ako je NE, kako se možete poboljšati?
Uzmite dovoljno vremena da kreirate prvoklasne ponude, ali nemojte dopustiti da vam loša usluga uništi trud. Gost koji je iskusio odličnu hranu i uslugu će zasigurno posvuda pričati o vama i o vašem restoranu. Potrudite se da usluga i hrana budu na zavidnoj razini.
Ugostiteljstvo je prezasićeno restoranima pa čak i dobri restorani ispaštaju. Istinski dobri restorani nude gostima nešto što ne mogu dobiti u drugim restoranima. Razmislite što biste im mogli ponuditi?
Ponudite nešto što ne nude drugi
Možda imate terasu koja ostavlja bez daha, jedinstven koncept ili događaje koji se menjaju sezonski. Stvorite poseban koncept koji će vam pomoći da postanete jedinstveni. Nakon što ste pronašli ono u čemu ste jedinstveni, jednostavno napravite događaj u vašem restoranu i promovišite vaš koncept.
Na događaju ćete privući i zabaviti nove face, a ako ste to dobro obavili dobit ćete promotore vašeg restorana.
Bilo da organizujete večer indijske hrane ili večer posebnih salata. Stvorite gostima iskustvo za pamćenje (i za preporuke).
Probudite emocije
Uspostavite emocionalni kontakt s gostima. Razumeli to gosti ili ne, emocije igraju veliku ulogu prilikom izbora restorana, pa potrudite se da se gosti zaljube u vaš restoran.
Počnite s malim stvarima i promovišite specijalne događaje koji vas povezuju s gostima. Primjerice povećajte promet za majčin dan ili dan očeva s posebnim kombinacijama na meniju.
Nakon što ste to usavršili vreme je da počnete razmišljati o velikim stvarima. Pokušajte se odužiti zajednici tako što ćete se uvezati s lokalnim dobrotvornim udrugama. Napravite događaj u čast određenoj dobrotvornoj udruzi. Pripremite poseban meni od kojeg će svi prihodi ići njima ili odaberite dan u sedmici kad će se 10% celodnevne prodaje donirati u dobrotvorne svrhe.
Ako se uspešno emocionalno povežete s gostima onda ćete vaš restoran predstaviti u pozitivnom svetlu i prirast ćete im srcu.
I ako sve ostalo propadne – Pitajte ih!
Ako vam je konačni cilj da poboljšate preporuke vašeg restorana ništa vas ne šteti da pitate vaše goste. Bilo da ih uljudno zamolite prilikom uručivanja računa ili pomoću fino napisanog teksta u WC-u putem kojega ih molite da podijele svoje iskustvo na Facebooku koristeći vaš hashtag u objavi.
Ne može škoditi da ih zamolite za preporuke nakon što ste im priuštili vrhunsko iskustvo u vašem restoranu.
Bonus: iskoristite mogućnost vašeg POS sustava i ubacite poruku na kraju računa:
„Preporučite nas prijateljima i dobijate 10% popusta prilikom iduće posjete!“ Ako su uživali u vašem restoranu onda im to neće predstavljati problem.
Ako nešto trebate upamtiti iz ovoga članka onda je to: Dajte im poticaj da imaju o čemu pričati! Ako budete radili na jednoj (ili na svim) stvarima koje smo vam preporučili onda ćete dobro profitirati od usmenih preporuka.