Zavisno od toga kakvu vrstu ugostiteljskog objekta imate, kakve usluge nudite i kakav je tempo posla izabraćete POS sistem za svoj biznis. Ipak, činjenica je da o kakvom god biznisu da je reč, ukoliko se na pravilan način upravlja s njim, troškovi mogu biti maksimalno redukovani.

Odgovarajući sistem omogućava efikasniju brigu o administraciji i daje vam smer za pravilno vođenje poslovanja.

Učinkovit POS sistem može vam pomoći da nesmetano vodite svoje poslovanje usklađivanjem svih vaših prodajnih, poslovnih i marketinških inicijativa na jednom mestu.

Napredni POS sistem zapravo i služi tome da vam olakša upravljanje i organizaciju, kao i da vam uštedi vreme, a istovremeno da omogući priliku za razvoj i povećanje prihoda.

U nastavku saznajte koje su to karakteristike kvalitetnog POS sistema i šta sve treba da omogući restoranu, kafiću ili drugoj vrsti ugostiteljskog objekta.

Šta je POS sistem?

POS sistem je mesto na kojem kupac ili gost može da obavi kupovinu i gde se vrši plaćanje. Drugim rečima, POS sistem označava mesto gde prodavači izvršavaju prodaju i brzu i efikasnu naplatu dobara i usluga. 

POS sistem bi trebao da omogućava kucanje artikala, izdavanje fiskalnih računa, ažuriranje zaliha na lageru, beleženje prodaje i još mnogo toga.

Služi kao središte poslovanja koje se bavi mnogim bitnim zadacima: prodajom, organizacijom tima, izvešćivanjem, zalihama i lagerom i slično.

POS sistem za restoran i kafić uglavnom čini sledeća oprema: računar na kome je instaliran specijalizovani program (softver) za izdavanje fiskalnih računa, čitač kartica, fiskalni ili termo štampač.

Za maloprodaju i ostale vrste delatnosti često se koriste skeneri, barkod čitači, vage i slično.

Svaki put kada kupac kupi proizvod ili uslugu, događa se POS transakcija na prodajnom mjestu. Ovo je trenutak kada službeno prodajete, a kao rezultat prodaje izdaje se fiskalni račun.

Razumevanje što je POS sistem – njegovih softverskih i hardverskih komponenti, kao i za šta je sposoban pomoći će vam da donesete odluku o kupovini koja zadovoljava vaše potrebe.

Kako funkcioniše POS sistem?

POS sistem koristi kombinaciju hardvera i softvera za automatsku sinhronizaciju i praćenje vaše prodaje, zaliha, plaćanja i ostalog, bez obzira prodajete li lično, onlajn ili oboje.

Zajedno, softver i hardver čine moćan alat koji vašem poslovanju omogućuje obavljanje svakodnevnih operacija s većom stručnošću, štedeći vam vreme i nudeći vam uvid u troškove i zaradu.

Kako odabrati POS sistem?

Softver je najvažniji deo sistema. Mozak svih operacija.

Prilikom izbora POS sistema koji je prikladan za vaše poslovanje, važno je pogledati koje su softverske značajke i mogućnosti uključene. 

Ključne funkcije softvera u POS sistemu za kafić ili restoran su:

  • Obrada plaćanja

Obrada plaćanja je temeljna funkcija softvera. Svaki put kada kupac izvrši kupovinu, softver obrađuje transakciju.

Postoji niz različitih rešenja za plaćanje koje POS sistem može prihvatiti poput gotovine, sigurnog onlajn plaćanja, kreditnih kartica, beskontaktnih plaćanja i slično.

  • Upravljanje lagerom i zalihama

Jedna od najvažnijih funkcija je praćenje svih artikala preko vaših prodajnih kanala kako biste znali kada je vreme za naručivanje istih i kakvo vam je stanje robe u magacinu.

POS sistem trebao bi pratiti razine zaliha, objediniti kupovine i narudžbine i slično.

  • Izveštaji i analize o prodaji

Pokretanje izveštaja i pregled prodaje su funkcije koje vam mora pružiti POS sistem jer daju stalni uvid u to koliko prodajete i zarađujete što vam omogućuje donošenje boljih poslovnih odluka.

Važno je napomenuti da se sistemi razlikuju po vrsti podataka kojima se može pristupiti i raznim pojedinostima koje dobijate.

U idealnom slučaju, sistem treba generirati detaljne izveštaje o prodaji (na temelju ukupnih troškova prodanih artikala, neto dobiti i sl.) i pružiti grafikone o tome kako vaš kafić ili restoran zapravo posluje.

Takođe, trebali biste moći lako preneti ove izveštaje u drugi računovodstveni program.

  • Izveštavanje i organizacija tima

Vaš POS sistem trebao bi omogućiti dodavanje zaposlenih, izradu i izmenu rasporeda, praćenje nedeljnih/prekovremenih sati i analizu učinka.

Ove informacije vam mogu pomoći u postavljanju prodajnih ciljeva, a neke vrste programa mogu dodeliti dopuštenja kako bi i zaposlenici mogli dobiti pristup određenim podacima.

  • Računi i istorija narudžbi

Svi otkucani artikli treba da se oduzimaju od zaliha i beleže u izveštajima o prodaji. Svi popusti ili sniženja takođe.

Ovi podaci pomažu u izgradnji učinkovitijih poslovnih strategija u budućnosti.

Koji POS sistem je za vas?

Danas moderni POS sistemi integrišu celo vaše poslovanje, bilo da prodajete onlajn, lično ili oboje.

Odaberite savršenu kombinaciju hardvera i softvera koja odgovara vašim poslovnim potrebama. Na primer, ako imate više restorana ili kafića na uobičajenoj, standardnoj lokaciji odabraćete POS sistem koji integriše svu vašu prodaju na jednom mestu.

Ako povremeno prodajete na festivalima ili sličnim događajima, možete se odlučiti za POS sistem koji vaš mobilni telefon praktično pretvara u vaše lično prodajno mjesto, omogućavaujući vam kucanje fiskalnih računa i naplatu.

Kafići, restorani i drugi ugostiteljski objekti imaju specifično poslovanje koje se sastoji od mnogo važnih parametra zbog čega su im potrebne i mnoge specijalizovane funkcije POS sistema.

Doslovno možemo reći, bez obzira na veličinu i vrstu ugostiteljskog objekta, treba da pronađete najbolji mogući POS sistem.

Tek kada budete imali prave i konkretne informacije, moći da smanjite troškove i povećate svoj prihod.

U nastavku pogledajte dva primera odličnih rešenja za ugostiteljske objekte:

POS sistem koji se sastoji od:

  • Računara
  • Monitora osetljivog na dodir (Touch Screen)
  • Softvera POS Sector
  • Štampača
  • Čitača pametne kartice

POS sistem koji se sastoji od:

  • All in one računara
  • Softvera POS Sector
  • Štampača
  • Čitača pametne kartice

Novi zakon o e-fiskalizaciji kafićima, restoranima i drugim obaveznim delatnostima nudi mogućnost rada na različitim vrstama hardvera: računari, laptop ili tablet i slično.

Iako prilagođavanjem na novi zakon hardver nema funkciju kao pre, treba povesti računa da svojom kvalitetom omogući optimalan i nesmetan rad.

Šta tačno možete očekivati od POS Sector softvera

  • Besplatnu instalaciju i fiskalizaciju programa što donosi uštedu od cca 100 Evra
  • Lako tehničko vođenje svih parametara programa za koje se odlučite s obzirom da za korišćenje programa ne morate biti informatički stručnjak
  • Jednostavnu obuku uposlenika za rad na programu
  • Brzo i jednostavno izdavanje fiskalnih računa
  • Backoffice – analizu dnevnih izveštaja o ukupnom prometu, prodaji po stavkama menija, te izveštaja o radnim satima osoblja
  • Korisničku podršku 24/7
  • Kreiranje normativa (povezivanje artikala i repromaterijala)
  • Kompletnu analizu i izveštaje potrošnje materijala
  • Kompletno skladišno poslovanje
  • Kompletnu analizu prometa i stanja skladišta
  • Rad u mreži, s tabletima i s kuhinjskim monitorima
  • Razne načine plaćanja uključujući i dostavne službe
  • Naplatu proizvoda koji se prodaju po kilogramu
  • Automatske i ručne izbore priloga
  • Dodeljivanje popusta
  • Unos i vođenje baze kupaca
  • Mogućnost rada sa više cena (npr. cene za vaše radnike će možda biti jeftinije, a cene kada imate muziku uživo skuplje, Happy Hour cene i sl.)
  • Deljenje računa po raznim načinima plaćanja
  • Nadogradnju (update) uračunatu u cenu svih paketa najma

 

Koristite POS Sector program 3 meseca besplatno i javite nam vaše utiske.

Instalacija programa i podešavanje fiskalizacije je besplatno što znači da prva 3 meseca možete raditi bez ikakvih troškova.

Za dodatne informacije pozovite nas svakim danom 24/7 na broj 011 441 9070

ili popunite i pošaljite kontaktnu formu ispod, mi ćemo vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.